2 min lezen

Next phase, Scaling up like a rocket

Bart Zirschky gepubliceerd op oktober 29, 2020

Bij onze start in 2009 kwamen wij nog weg met het overtypen van een aantal omzetcijfers, een korte analyse, printen bij “Lowie Copy” en een presentatie vol overgave. We benoemde de gehele markt en stipte aan welk deel van de taart onze klant had. Inmiddels is er veel veranderd. Die verandering vind je terug in 2 elementen. De hoeveelheid beschikbare data en de AI-ers.

Meer en meer relevante data
Er is steeds meer data beschikbaar in openbare bronnen en er is steeds betere technologie om deze tot waarde te brengen. Echter, de hoeveelheid aan data is vaak teveel voor bedrijven en organisaties om ook daadwerkelijk inzichten te genereren voor strategische besluitvorming. Ook voor ons wordt dit steeds uitdagender, maar daarmee juist leuker. De crawlers, algoritmes en API’s schieten bij ons als paddenstoelen uit de grond en de inzichten worden scherper en scherper. Nieuwe metrics worden gecreëerd die steeds eenvoudiger en sneller inzicht geven aan onze klanten, de beslissers. Succes is snellere en betere beslissingen maken dan de rest. Wij helpen onze klanten door middel van doorontwikkelde risicoscores in de zorg, metrics door meerdere voedselketens heen of de vertaling van duurzaamheid in cijfers. De data verkrijgen is voor niemand echt moeilijk. Daarentegen wordt inzichten eruit halen om keuzes te maken steeds complexer en tijdrovender. Er is immers, meer en relevantere data om die inzichten nog scherper te krijgen.

Groeien en vernieuwen
Met een disruptieve marktbenadering en door gebruik te maken van de nieuwste technologieën voor onze "intelligente" database blijven we doorgroeien. Zonder ons aanpassingsvermogen waren we nooit gekomen waar we nu staan. Inmiddels vergaren we data vanuit de hele wereld en bedienen we klanten op bijna elk continent. Ons recept werkt aanstekelijk bij onze klanten, waarvan we de eerste 10 nog steeds verrassen met constante vernieuwing op inzichtsvorming om sneller keuzes te kunnen en durven maken. Vernieuwing die enerzijds komt door de hoeveelheid data die beschikbaar komt en anderzijds ons team en de cultuur. De komende jaren zullen we nog harder groeien door te standaardiseren, automatiseren en het vooral simpeler te maken voor onszelf en de klant. Een enorme uitdaging binnen een snelgroeiend bedrijf, waarbij de kansen zich dagelijks opstapelen.

Top talenten
Een ander belangrijk ingrediënt van het succes zijn de AI-ers. Al meer dan 10 jaar werken we met toptalenten, direct vanuit de universiteit. Dit zorgt voor een constante gezonde chaos en drang naar vernieuwing. De energie op kantoor voelt nog steeds als een bruistablet in een glas Spa Rood. En onze cultuur zorgt ervoor dat we net een stapje verder gaan. Inmiddels met een “Spa Rood – Tap” op kantoor en een internationaal Tech-team.

collegas

Denk je na het lezen van dit bericht: ik “Scale” graag mee? Ken jij of ben jij die topper? Meld je direct aan via onze games op https://vacatures.annual-insight.nl/ en bruis met ons mee. 

En volg onze bedrijfspagina op LinkedIn voor de laatste updates omtrent vacatures en ontwikkelingen

Picture of Bart Zirschky

Bart Zirschky

bart.zirschky@annual-insight.nl